חדשות

רב משרד הבריאות הודיע למנהלי בתי החולים שעליהם להבטיח כשרות בפסח

יימשך האיסור על הכנסת חמץ לתחומי בתי החולים במהלך פסח | המדינה תעביר את נימוקה לבג"ץ מדוע לא ניתן להכניס חמץ בפסח לבתי החולים רק ב-1 ביוני

"חיטוט בכליו של אדם כדי לראות אם יש או אין לו חמץ זו פגיעה בפרטיות".(צילום: אילוסטרציה)

מנהלי בתי החולים קיבלו אתמול (ב') הודעה מהממונה הארצי על ענייני דת במשרד הבריאות שבו מובהר להם כי "עמדת המשרד היא שבתי החולים יפעלו להבטחת הכשרות בפסח". על המכתב חתום הרב פנחס פרנקל. "על כל בית חולים לנהוג כפי שנהג בעבר ולשם קבלת אישור כשרות, יש לנהוג על פי נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל".

עותקים מהמכתב נשלחו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו שרשמית הוא שר הבריאות ולסגן השר יעקב ליצמן.

הודעת משרד הבריאות באה לאחר שבחודש שעבר הוציא בג"ץ צו על תנאי בעקבות שתי עתירות שהגישו "הפורום החילוני", כמה חברי כנסת ומרכז עדאלה, ובו נדרשה המדינה לנמק מדוע לא ניתן להכניס חמץ בפסח לבתי החולים. אלא שאת התשובה לבית המשפט עליה להעביר עד 1 ביוני, כלומר יותר מחודש אחרי פסח. רב משרד הבריאות ניצל זאת כשהורה לבתי החולים להמשיך ולאסור על הכנסת חמץ לתחומיהם בשבוע פסח.

בתחילת הדיונים שהתקיימו בבג"ץ הציעה המדינה פשרה ולפיה תותר אכילת המזון לא כשר רק במתחמים סגורים ומבודדים בשטחי בתי החולים. הרבנות סירבה והשופטים ביקשו שתבחן מחדש את עמדתה. כמו כן הוצע להתיר הכנסת מזון בכלל זה לבתי החולים בתקופת הפסח, אולם תוך קביעת הסדרים מתאימים שיאפשרו למאושפזים שמירה על הכשרות. הוצע שהמזון יסופק בשבוע הפסח בכלים חד פעמיים או "על ידי מציאת פתרון מידתי אחר". כל ההצעות נדחו על ידי הרבנות.

נושאים קשורים:  חמץ,  איסור על הכנסת חמץ,  בתי החולים,  בג"ץ,  הרב פנחס פרנקל,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
16.04.2019, 19:35

רב משרד הבריאות פשוט מרגיש חזק עקב כמות המנדטים. אבל אין צורך להתרגש מזה. אין שום חוק האוסר על מבקר להכניס חמץ. ואם הרב פרנקל רוצה שבתי החולים ינהגו כפי שנהגו בעבר - אז ממילא גם בעבר לא מנעו הכנסת חמץ.
זה נכון שתולים שלטים בבתי החולים שאומרים שאין להכניס חמץ, אבל בפועל אף אחד לא עושה עם זה דבר.

אנונימי/ת
17.04.2019, 20:35

מי צריך חומייני חשוך ופרזיט במשרד הטפשות של חסידות גור???ועוד מכיסנו

אנונימי/ת
18.04.2019, 13:46

חומייני לא שונא יהודים כמוך

אנונימי/ת
20.04.2019, 14:05

למה להגיב כך? באמת אפילו אצל חומייני אין גזירות כאלו. נראה לך שיש לפשפש בתיקי מבקרים ערבים ויהודים חילוניים ולהחרים חמץ? זה טירוף ואיוולת.מספיק שמטבחי בתי החולים כשרים לפסח וכן כל המסעדות במרכזים הרפואיים. כל אחד יאכל את מה שמתאים לו בלי להפריע לזולת!!

אנונימי/ת
19.04.2019, 16:46

יאללה אז לא יאכלו חמץ 7 ימים על מה המהומה (אגב חומייני, אם תרצה ללאכול אוכל שאסור למוסלמים אצל החומייניסטים מצפה לך תגובה קצת יותר חריפה)

אנונימי/ת
20.04.2019, 15:50

אז לזה אתה שואף? המשטר כאן יהיה כמו באיראן?
כי אני שואף לחיות במדינה קצת יותר ליברלית. להגיד לי שהמצב באיראן יותר גרוע , איך לומר, לא בדיוק מנחם מבחינתי.

אנונימי/ת
19.04.2019, 16:46

יאללה אז לא יאכלו חמץ 7 ימים על מה המהומה (אגב חומייני, אם תרצה ללאכול אוכל שאסור למוסלמים אצל החומייניסטים מצפה לך תגובה קצת יותר חריפה)

אנונימי/ת
20.04.2019, 14:07

שמעת על חופש הפרט? שמעת על חולים מאושפזים שלא יכולים לאכול מהאוכל של בית החולים וניזונים רק מאוכל שמביאים להם מהבית?